همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

بایگانی

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

۲۰
خرداد
۰۲

عاشقانه‌ی مادر رو کسی نمیتونه ادامه بده، مادر بازیگر نیست که بعد فوتش یکی دیگه سناریوش رو برداره و نقشش رو بازی کنه، مادر تموم داستانه.

خونه‌ی بی‌مادر یه خونه‌ی خالیه، تمام وسایلش هست، فرشها زیرپا، قاب عکسها رو دیوار، استکانها و ظرفها توی آشپزخونه، گلدونها پشت پنجره، پرده‌ها آویزون، همه‌ی اون چیزی که خونه‌ی مادر رو ساخته بود، هست ولی خونه آهنگش رو از دست داده، هر مادری آهنگ مخصوص خودش رو داره، آهنگی که هیچوقت بازخونی نمیشه.

برای همینه که نمیشه فیلم «مادر» علی حاتمی یا بی‌بیِ فیلم «قصه‌های مجید» یا مادرِ «خانه‌ی سبز» یا مادرِ «مهمان مامان» رو با چهره‌ایی دیگه تصور کرد چون هر مادری آهنگ خاص خودش رو داره.

آرزو میکنم هیچ‌وقت خونه‌تون بی آهنگ نباشه.

 

#همین

_به مناسب دومین سالگرد کوچ مادر

 

 

 

  • حامد سپهر
۱۵
خرداد
۰۲

روزی گوساله‌ایی می‌بایست از جنگل بکری میگذشت تا به چراگاه خود برسد. گوساله‌ی بی‌فکر راه پرپیچ و خم و پراز فراز و نشیبی برای خودش باز کرد.

روز بعد سگی که از آنجا میگذشت همان راه را برای عبور از جنگل انتخاب کرد. چند روز بعد گوساله‌ی راهنمای گله آن راه را پیدا کرد و گله‌اش را وادار کرد از آن مسیر بروند.

مدتی بعد انسانها هم همین راه را برای رفت و آمد انتخاب کردند، می‌آمدند و می‌رفتند و به چپ و راست می‌پیچیدند، فراز و فرودهای زیادی طی میکردند گلایه میکردند زخمی میشدند حق هم داشتند اما هیچ کس تلاشی نکرده بود که راه جدیدی بیابد.

مدتی بعد آن کوره‌راه خیابانی شد که حیوانات بیچاره زیر بارهای سنگین دچار مشقتهای زیادی میشدند و راهی که میشد سی دقیقه‌ایی پیمود سه ساعته می‌پیمودند. و مجبور بودند همان راهی را طی کنن که آن گوساله‌ی بی‌فکر گشوده بود.

سالها گذشت و آن راه، خیابان اصلی روستا شد و بعدها جاده‌ی اصلی شهر که همه از مسیر آن شکایت داشتند!

این درحالی بود که در این سالها جنگل پیر خردمند به انسانها میخندید و می‌دید که انسانها دوست دارند مثل کوران، راهی را که قبلا باز شده بپیمایند و هرگز کسی از خودش نپرسیده که آیا مسیر راحت‌تری هم وجود دارد یا نه؟!

 

#📚 قصه‌هایی برای پدران، فرزندان، نوه‌ها 

اثر✍️ : پائلو کوئلیو

 

 

 

  • حامد سپهر
۰۶
خرداد
۰۲

غربت کسی نباش که تو را وطن دیده است

غربت کسی نباش که تو را وطن دیده است
غربت کسی نباش که تو را وطن دیده است

یعنی تواناییِ اعتماد مجدد رو از کسی نگیرید.

 

#همین

  • حامد سپهر