همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

همراز

خنک آن قمار بازی که بباخت آنچه بودش بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

بایگانی

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

۱۷
مهر
۰۲

لالایی یکی از بهترین اختراعات بشره

کودک حتی مفهوم کلماتی که مادر ادا میکنه رو متوجه نمیشه ولی اون نوا و آوا آرامش‌بخشه، موسیقی میتونه همین اثر رو داشته باشه، موسیقی که خوب باشه و بجا باشه.

دنیای امروز ما کمبود موسیقیِ آرامش بخش رو داره تجربه میکنه و خالی از این لالایی شده!

بیاد داشته باشید که در یک گوشه‌ی دنیا بنام غزه جنگ شروع شده و قراره عده‌ی زیادی انسان بیگناه بمیرن و تعداد زیادی از کودکان از لالاییِ شبانه‌ی مادرانشون محروم بمونن و یا قراره مادران کودکانی رو از دست بدن و لالایی‌های شبانه‌شون رو روی سنگ مزار فرزندانشون بخونن! هلهله کنید شیرینی و ساندیس پخش کنید کارناوال شادی به‌راه بیندازید

وحشی‌ها جنگ شروع شده.

 

 

 

 

#همین

 

  • حامد سپهر
۱۵
مهر
۰۲

طبق آمار غیر رسمی، بین ۵ تا ۷ میلیون تبعه‌ی افغانی در ایران زندگی میکنند

تنها در هفت ماه اخیر بیش از یک میلیون نفر افغانی به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند و بطور میانگین روزانه پنج‌هزار پناهجوی افغانی وارد کشور میشوند، بیش از یک‌ونیم میلیون افغانیِ مقیم ایران سابقه‌ی نظامی دارند!!

جنوب تهران عملا در اشغال افغانها قرار داره طوریکه برای خودشون قاضی و دادستان و زندان دارن! تنها در کهریزک بخاطر کلونی افغانها، بیش ۳۰۰ بنگاه املاک وجود داره! بیشتر روستاهای کهریزک، قلعه‌نو و ری خالی از خانواده‌های ایرانی شده و اغلب ساکنانش رو افغانها تشکیل میدن! مافیای بزرگ ضایعات پلاستیک در اختیار افغانهاست!

اخبار و گزارشات فوق تنها بخشی از یک فاجعه‌ی در حال رخ دادنه که شاید من و شما در جریان بخش کوچکی از آن هستیم.

زمزمه‌هایی هم مبنی بر اعطای شرایط جدید برای اخذ شهروندی و داشتن کدملی برای افغانها شنیده میشه.

اصولا بحث مهاجرت و یا پناهندگی پدیده‌ی جدیدی نیست و یه رویه‌ی مرسوم در کل دنیاست ولی در هر کشور قانون و مقررات و فیلترهای خاص خودش رو داره، ولی اینکه ما چشممون رو عمدا ببندیم تا هرکسی با هر سابقه‌ایی و بدون شرایط قانونی، حتی بصورت غیرقانونی وارد کشور بشه این بده، البته شاید هم عمدی درکاره و این پناهنگی دادن‌های بی‌رویه دلیلی داره!

در کشوری که یکی از بالاترین نرخهای بیکاری در جهان رو داره این مهاجرت میتونه شرایط رو بدتر بکنه، ما نیروهای متخصص و پزشکان و پرستاران و نخبه‌هامون رو وادار به مهاجرت اجباری میکنیم و به‌جاش به افرادی پناهندگی میدیم که میتونن باعث معضل بزرگتری در جامعه بشن.

حدسهایی به ذهنم میرسه که شاید اینجا نوشتنش تبعات داشته باشه.

این مطلب رو با تمام احترام به شهروندان افغان داخل ایران که سالهاست مهمون ما هستن و بصورت قانونی در کشور زندگی میکنن نوشتم و قبلا ازشون عذرخواهی میکنم.

 

#همین

 

  • حامد سپهر